36 uur per week. 

Start medio november voor de duur van 8 maanden met optie tot verlenging. Eventueel bestaat de mogelijkheid om na een periode van een jaar rechtstreeks bij de gemeente in dienst te treden.

Organisatie

De gemeente Pijnacker-Nootdorp is een groeigemeente, de komende jaren neemt het inwoneraantal toe van 55.000 naar 65.000. We werken de komende jaren aan grote projecten op het gebied van woningbouw, bedrijventerreinen, infrastructuur, voorzieningen, natuur en recreatie. Het ondernemersklimaat wordt gekenmerkt door innovatieve ondernemers die vooruitlopen op het gebied van warmtetransitie en duurzaamheid. Wonen in Pijnacker-Nootdorp is aantrekkelijk vanwege de goede voorzieningen en de prettige ligging in het groen met uitstekende verbindingen naar Den Haag en Rotterdam.

De ambtelijke organisatie bestaat uit circa 400 medewerkers. De organisatiecultuur kenmerkt zich door een informeel karakter, vertrouwen en veel ruimte voor eigen inbreng en ontwikkeling. Onze medewerkers voelen zich gewaardeerd en zijn trots op de organisatie waarvoor zij werken.

Je komt te werken bij de taakeenheid Grondzaken van de afdeling Ontwikkeling. De afdeling bestaat daarnaast uit de taakvelden Projectmanagement, Civiel, Stedenbouw en Ondersteuning, Planeconomie en accountmanagement Economie.

Functie

Voor de afdeling Ontwikkeling zijn we op zoek naar een junior jurist grondzaken/vastgoed. Er is momenteel een openstaande vacature op deze functie, waarbij het de voorkeur heeft deze via een deta-vast constructie te vervullen.

De werkzaamheden bestaan vooral uit:

  • Het tot stand brengen van (eenvoudige) intentie- en anterieure overeenkomsten met particuliere initiatiefnemers.
  • Het tot stand brengen van (eenvoudige) aankoop-, verkoop-, huur- en erfpachtovereenkomsten.
  • Het vestigen van zakelijke rechten.
  • Het afhandelen van grondtransacties voortkomend uit gebieds-/projectontwikkeling, de uitvoering van het volkshuisvestingsbeleid en in opdracht van wijkzaken.
  • Het (administratief juridisch) ondersteunen van senior juristen.

Andere werkzaamheden zijn:

  • Ondersteuning bieden aan projectteams, waarbij de juridische- en vastgoedbelangen worden behartigd.
  • Ondersteuning bieden bij overleggen en onderhandelingen met grondeigenaren, marktpartijen en woningcorporaties.
  • Controle op de naleving van overeenkomsten.
  • Het grondbeleid instrumentarium uitdragen.
  • Het adviseren over nieuwe en wijzigingen van relevante wet- en regelgeving en het bevorderen van kennisontwikkeling op de afdeling.

Functie-eisen

  • Minimaal een afgeronde HBO bachelor opleiding op juridisch gebied.
  • Aantoonbare werkervaring als junior jurist.

En bij voorkeur:

  • Minimaal 1 opdracht uitgevoerd als jurist bij of voor een gemeente.
  • Aantoonbare werkervaring als jurist grondzaken/ vastgoed.
  • Aantoonbare werkervaring binnen een projectteam voor gebieds-/ locatieontwikkeling.

Aanbod

  • Een salaris in schaal 9 van de Cao Gemeenten en goede secundaire arbeidsvoorwaarden.
  • Ontwikkeling, persoonlijke begeleiding en opdrachtmanagement.
  • Reiskostenvergoeding van € 0,23 per kilometer.
  • Een netwerk van enthousiaste professionals binnen het fysieke domein en overlappende passie binnen het werkveld.

Sollicitatie

Wil je meer weten over deze vacature? Bel dan snel met Frans Kenter via 06 3417 0422 of stuur een mail naar frans@tripledetachering.nl.

Direct solliciteren kan uiteraard ook!