24 uur per week.
Start 1 maart 2025 voor de duur van 6 maanden, met optie tot verlening.
Organisatie
Bij Gemeente Haarlemmermeer zet jij je dagelijks in voor meer dan 160.000 inwoners en 175.000 arbeidsplaatsen. Met jouw expertise, ambitie en energie kun je dus écht het verschil maken. Dat doe je samen met meer dan 1.200 collega’s. Bij Haarlemmermeer vind je stedelijke dynamiek én een dorps karakter. Daartussen vind je prachtige natuur, rijke historie en landbouwgrond. Dat betekent dat je in jouw werk in aanraking komt met allerlei onderwerpen, belangen en uitdagingen. De komende jaren blijft Haarlemmermeer sterk groeien en ook onze maatschappij staat niet stil. Dat komt tot uitdrukking in onze ruimtelijke programma’s: Stadscentrum, Spoorzone, Metro en Schaalsprong Wonen en het feit dan onze gemeente is aangewezen als één van de gebieden in de Nationale Omgevingsvisie Extra (NOVEX). Er is dus genoeg te doen waarbij we jouw kennis, daadkracht en visie goed kunnen gebruiken.
Functie
Team Grondzaken is onderdeel van het Cluster Grond- en Vastgoedzaken en bestaat uit 10 planeconomen en 8 juristen. Het is een divers team van junioren, medioren, senioren en strategen. Team Grondzaken draagt zorg voor strategische beleidsontwikkeling en het vakinhoudelijke advies over alle vormen van gebiedsontwikkeling binnen de gemeentelijke organisatie. Binnen ons team krijg je veel verantwoordelijkheid en ruimte voor zelfstandigheid om tot een gedegen en goed advies te komen. We nemen onze werkzaamheden serieus, maar tegelijkertijd is de sfeer binnen ons team informeel en laagdrempelig. Jouw collega’s binnen het team zijn gemakkelijk benaderbaar voor afstemming. Door het team, maar ook door het cluster en de gemeente worden regelmatig activiteiten georganiseerd waarin ruimte is voor zowel het inhoudelijke als het informele contact.
Je gaat als planeconoom aan de slag in de uitvoering van diverse gebiedsontwikkelingen in de gemeente Haarlemmermeer. Je bent een ervaren financieel adviseur bij de ontwikkeling van de ruimtelijke plannen en projecten. De opdracht omvat de volgende werkzaamheden:
- Opzetten van verkenningen van de financiële haalbaarheid van gewenste ruimtelijke ontwikkelingen.
- Verrichten van scenariostudies en risicoanalyses. Hierbij zal de focus liggen op de haalbaarheid van beleidsdoelen en ambities en verhaalbaarheid van kosten. Verder is het van belang grip te krijgen op zogenaamde kantelpunten bij de realisering van bovenplans groen en infrastructuur.
- Signaleren van kansen en knelpunten en doen van voorstellen om deze te benutten dan wel op te lossen.
- Verdiepen op duurzaamheid en het opzetten van nieuwe – planeconomische – werkwijzen, business cases en (verdien)modellen.
- Toepassen van mogelijkheden voortvloeiend uit de nieuwe Omgevingswet.
Functie-eisen
- Op CV aantoonbare, relevante afgeronde HBO of WO opleiding in ruimtelijke ontwikkeling, economie, planologie, bedrijfskunde of aanverwante studies, zoals bouwkunde;
- Je hebt op CV aantoonbare actuele ervaring als planeconoom – tenminste 5 tot 10 jaar in de laatste 6 jaar – op het gebied van grootschalige gebiedsontwikkelingen en transformatieprojecten;
- Je hebt op CV aantoonbaar minimaal 5 jaar ervaring bij een middelgrote gemeente in de afgelopen 15 jaar;
- Je dient vanaf 1 maart 2025 of zoveel eerder als mogelijk beschikbaar te zijn.
En bij voorkeur:
- Je hebt op CV aantoonbaar ervaring met grootschalige gebiedsontwikkelingen en transformatieprojecten. planologie, zoals in de Opdrachtomschrijving wordt weergegeven, tenminste 3 jaar in de laatste 6 jaar;
- Je hebt op CV aantoonbaar minimaal 5 jaar ervaring (in de afgelopen 15 jaar) met het werken in een politiek gevoelige omgeving en beschikt over een sterk ontwikkeld gevoel voor politiek-bestuurlijke verhoudingen en bent vaardig met het omgaan met tegenstrijdige belangen;
- Je bent een ervaren planeconoom en toont bevlogenheid met complexe gebiedsontwikkelingen met meerdere stakeholders, zowel privaat als publiek;
- Je hebt goed overzicht, bent politiek sensitief en weet ambtelijk, bestuurlijk en maatschappelijk draagvlak te creëren door je deskundigheid, uitstraling, dynamiek en enthousiasme.
Aanbod
- Een aantrekkelijk salaris (afhankelijk van je ervaring) conform de Cao Gemeenten en goede secundaire arbeidsvoorwaarden.
- Ontwikkeling, persoonlijke begeleiding en opdrachtmanagement.
- Reiskostenvergoeding van €0,23 per kilometer.
- Een netwerk van enthousiaste professionals binnen het fysieke domein en overlappende passie binnen het werkveld.
Sollicitatie
Wil je meer weten over deze vacature? Bel dan snel met Raquel Rodriguez Cortes via 06 3933 4016 of stuur een mail naar raquel@tripledetachering.nl.
Direct solliciteren kan uiteraard ook!