28 – 36 uur per week. Start 1 mei 2025 tot 1 mei 2026, met mogelijk optie tot verlenging.

Organisatie

De projectmanager gaat werken voor de afdeling Stadsingenieurs – makers van de Utrechtse buitenruimte. Stadsingenieurs is één van de zes afdelingen van Stadsbedrijven en is het interne ingenieursbureau van de gemeente Utrecht. We houden ons bezig met de unieke combinatie van kennis van de stad én techniek. Onze belangrijkste taak is het leveren van expertise voor projecten gericht op duurzame ontwikkeling, inrichting en groot onderhoud van de openbare ruimte. Zowel onder- als bovengronds. Lees meer over de afdeling.

Voor deze opdracht zoeken wij een ervaren projectmanager die goed weet wat er nodig is om civieltechnische projecten in de openbare ruimte voor te bereiden en uit te voeren. Denk onder andere aan projecten zoals het vervangen van riolering, verhardingen, beschoeiingen en (beweegbare) bruggen.

Functie

Als Projectmanager bij de Stadsingenieurs van de gemeente Utrecht ben je actief betrokken bij diverse projecten met name op het gebied van instandhouding en ontwikkelend beheer van de openbare ruimte van de gemeente Utrecht.

Je geeft leiding aan projectteams van Stadsingenieurs waarin de diverse aandachtsgebieden die behoren bij een project zijn vertegenwoordigd en stuurt externe adviesbureaus aan. Afhankelijk van de fase van het project kunnen dit bijvoorbeeld zijn ontwerp, infra, constructies, milieu, ramingen, etc. Je stemt af met de interne opdrachtgevers, je onderkent daarin de diverse belangen en bestuurlijke gevoeligheden. 

Jouw taken en verantwoordelijkheden:

  • Aansturen van GWW-projecten (Grond, Weg en Waterbouw), met name op het gebied van instandhouding en ontwikkelend beheer. Waarbij instandhouding gecombineerd met ontwikkeling vraagt om tactisch, handelen. 
  • Inventariseren van de klantvraag, uitbrengen van offertes en zorgdragen voor de inrichting van een projectteam en het team. 
  • Verantwoordelijk voor de uitvoering en overdracht aan beheer. 
  • Adviseren van de opdrachtgever over (gemeentelijke) processen en daar in voorkomende gevallen uitvoering aan geven. Denk bijvoorbeeld aan de thema’s duurzaamheid en gezond stedelijk leven. 
  • Overleggen met betrokken partijen en waar nodig participatie toepassen. 
  • Beslissen binnen de projectkaders. 
  • Bijdragen aan de ontwikkeling van je collega’s, vanuit je opgedane ervaring, zowel vakinhoudelijk als binnen gemeentelijke context.

Functie-eisen

  • Minimaal een hbo werk- en denkniveau. 
  • Kennis van civiele techniek met name op het gebied van instandhouding, realisatie en ontwikkelend beheer van GWW-projecten in een stedelijke omgeving. 
  • Bij voorkeur minimaal 5 jaar ervaring met projecten in de openbare ruimte. 
  • Aantoonbare ervaring met (geïntegreerde) contractvormen zoals RAW, UAV en Design & Construct. 
  • Kennis van en ervaring met projectmatig creëren, IPMA certificaat C of B, of Neerlands Diep of een soortgelijke opleiding. 
  • Ervaring bij een grotere gemeente. 

Daarnaast beschik je over de volgende competenties:

  • Overzicht houden. 
  • Analytisch vermogen. 
  • Leidinggeven aan het projectteam.

Aanbod

  • Een aantrekkelijk salaris (afhankelijk van je ervaring) conform de Cao Gemeenten en goede secundaire arbeidsvoorwaarden.
  • Ontwikkeling, persoonlijke begeleiding en opdrachtmanagement.
  • Reiskostenvergoeding van €0,23 per kilometer.
  • Een netwerk van enthousiaste professionals binnen het fysieke domein en overlappende passie binnen het werkveld. 
  • Invulling op zzp-basis is ook mogelijk.

Sollicitatie

Wil je meer weten over deze vacature? Bel dan snel met Raquel Rodriguez Cortes via 06 3933 4016 of stuur een mail naar raquel@tripledetachering.nl.

Direct solliciteren kan uiteraard ook!