24 uur per week.
Start zo snel mogelijk voor de duur van 12 maanden met optie tot verlengen.
Organisatie
Iedereen die bij de gemeente werkt, bouwt direct of indirect en uit volle overtuiging mee aan Zoetermeer. Door heldere keuzes te maken, verbindingen te leggen en uit te gaan van ieders eigen kracht zien we de stad mooier en beter worden. We zijn trots op het resultaat van vandaag en bouwen aan de resultaten van morgen.
Samen, open, flexibel en lerend creëren we oplossingen voor maatschappelijke vraagstukken. Groot en klein, voor de stad en de mensen, voor nu en de toekomst We zien mogelijkheden, benutten kansen en maken ruimte voor ideeën en initiatief. Met hart voor de stad samen bouwen aan het Zoetermeer van vandaag én morgen. Dat is de misse waar wij voor gaan!
Afdeling
Ons team van Vastgoed; Strategie en Exploitatie bestaat uit 20 fte en houdt zich bezig met het ontwikkelen, beheren en verhuren van het gemeentelijk vastgoed. Wij hebben diverse gebruikers, zoals sportverenigingen, culturele instellingen, onderwijsinstellingen, commerciële partijen en collega afdelingen. Wij maken deel uit van de afdeling Vastgoed, die in totaal ongeveer 100 collega’s telt. De afdeling Vastgoed is een dynamische afdeling die alle beleidsvelden van de gemeente faciliteert. Samen streven we naar een optimaal maatschappelijk en financieel resultaat van het gemeentelijk vastgoed.
Functie
Als onderdeel van de afdeling Vastgoed, heb jij de taak om je collega’s te ondersteunen bij juridische aangelegenheden. Je houdt je bezig met het op orde brengen van de basisprocessen en documenten van de afdeling vastgoed. Je gaat ervoor zorgen dat de dienstverlening richting onze huurders een solide juridische basis krijgt. Dit ga je bijvoorbeeld doen door samen met de assetmanagers en juridisch portefeuillemanager te zorgen voor geactualiseerde en getoetste (standaard) huurcontracten, algemene verhuurvoorwaarden, gebruiksovereenkomsten, brieven en opstalrechten. Daarnaast ga je aan de slag met het implementeren van deze documenten in de verschillende portefeuilles.
Functie-eisen
- Minimaal een afgeronde HBO bachelor opleiding, bij voorkeur in de richting Rechten.
- Minimaal 3 jaar ervaring in de afgelopen 10 jaar als vastgoedjurist binnen een gemeentelijke organisatie.
En bij voorkeur:
- Aantoonbare ervaring in de afgelopen 5 jaar met het opstellen van huurovereenkomsten en inclusief het onderhandelen over de totstandkoming van dergelijke overeenkomsten.
- Aantoonbare ervaring met juridische aspecten binnen vastgoed, zoals Didam Arrest, huurrecht en fiscaliteit.
- Aantoonbare ervaring met het behandelen van dossiers of het juridisch betrokken zijn bij dossiers op het gebied van koop/verkoop, huur, overeenkomsten.
- Aantoonbare kennis van en ervaring met staatssteunrecht en aanbestedingsrecht.
- Aantoonbare ervaring met het op orde brengen van juridische documenten binnen een gemeente.
Aanbod
- Een aantrekkelijk salaris (afhankelijk van je ervaring) in schaal 10 van de Cao Gemeenten en goede secundaire arbeidsvoorwaarden.
- Ontwikkeling, persoonlijke begeleiding en opdrachtmanagement.
- Reiskostenvergoeding van €0,23 per kilometer.
- Een netwerk van enthousiaste professionals binnen het fysieke domein en overlappende passie binnen het werkveld.
Sollicitatie
Wil je meer weten over deze vacature? Bel dan snel met Frans Kenter via 06 3417 0422 of stuur een mail naar frans@tripledetachering.nl.
Direct solliciteren kan uiteraard ook!