36 uur per week.
Start 1 juni, voor de duur van 12 maanden met uitzicht op indiensttreding bij de gemeente.
Organisatie
Je gaat werken binnen het team Ruimtelijke Plannen. Binnen ons team werken we aan ruimtelijke beleidskaders, aan de opgaven voor de ondergrond en klimaatadaptatie en aan de energietransitie, met als doel een gezond en leefbaar Alkmaar. Als gemeente anticiperen we op de vragen uit de maatschappij en werken wij flexibel en pragmatisch in teams. Daarbij zijn we op zoek naar mensen met persoonlijkheid en daadkracht. Energieke teamspelers met eigen ideeën, die willen aanpakken en leren. Die op zoek zijn naar vrijheid én niet bang zijn voor (veel) eigen verantwoordelijkheid. Wil jij ook werk doen waarmee ambities waargemaakt worden? En herken jij jezelf in de persoon die wij zoeken? Dan ben jij de kandidaat naar wie we op zoek zijn!
Functie
Milieu en ruimtelijke ordening zijn sinds 1 januari 2024 samen ondergebracht in de Omgevingswet. In het Omgevingsplan Alkmaar dat we stapsgewijs gaan vaststellen, krijgt het milieu een zichtbare plaats: onderwerpen als geluid, luchtkwaliteit en geur worden in Alkmaar integraal meegewogen. Jij draagt hieraan bij, niet alleen bij het Omgevingsplan, maar ook bij alle andere ruimtelijke vraagstukken. Verder ben jij degene die beleid voor milieuonderwerpen opstelt en monitort, onderzoeken laat uitvoeren en waar nodig samenwerkt met de Omgevingsdienst Noord-Holland Noord voor bijvoorbeeld actieplannen.
Over de functie:
Als adviseur milieu en ruimtelijke ordening draag je bij aan regie op het gemeentelijk milieubeleid, ben je een klankbord voor de collega’s en adviseer je de collega’s, ons college van B&W en onze raad.
Jij:
- Voert de regie op de milieubeleidscyclus;
- Adviseert je collega’s en het bestuur integraal;
- Legt gemakkelijk contact met onze inwoners en bedrijven;
- Bent met jouw kennis, kunde en ervaringen een sparringpartner voor de andere teamleden;
- Draagt bij aan advies over complexe en/of politiek gevoelige verzoeken/aanvragen.
Functie-eisen
- Je bent maatschappelijk betrokken en zet je graag in voor een gezonde leefomgeving.
- Of je nu net bent afgestudeerd (HBO+) of al jaren meedraait, bij Alkmaar ben je welkom!
- Je hebt kennis en ervaring van milieuvraagstukken onder de Omgevingswet of bent bereid dit te leren. Kennis van luchtkwaliteit en geluid is een pré.
- Je signaleert kansen, deelt je ideeën en pakt actief taken op.
- Je leert graag én helpt je team vooruit.
- Je hebt een verbindende rol en durft kritisch te zijn.
- Je bent bereid te leren hoe je moeilijke gesprekken met een inwoner, een ondernemer of een wethouder moet voeren.
Verder;
- Durf jij gevraagd en ongevraagd adviezen te geven op basis van de door jou opgehaalde informatie;
- Ben je in staat op ten minste tactisch niveau te denken en te werken;
- Wegen persoonlijkheid en betrokkenheid even zwaar als opleiding en ervaring.
Aanbod
- Een aantrekkelijk salaris (afhankelijk van je ervaring) conform de Cao Gemeenten en goede secundaire arbeidsvoorwaarden.
- Reiskostenvergoeding van €0,23 per kilometer, OV-kaart of leaseauto.
- Laptop, telefoon en, indien nodig, een ergonomische thuiswerkplek.
- Persoonlijke ontwikkeling, begeleiding en opdrachtmanagement.
- Een ruim opleidingsbudget voor trainingen, cursussen en/ of coaching.
- Enthousiaste en benaderbare collega’s met brede expertise binnen het fysieke domein.
- Balans tussen thuiswerken, bij de opdrachtgever of op het hoofdkantoor van Triple in Hoofddorp (met daarbij gratis lunch in ons bedrijfsrestaurant!).
- Teamuitjes, intervisiemiddagen, borrels en barbecues.
- Opdrachten bij publieke organisaties die bij jou passen en bijdragen aan de maatschappij.
Sollicitatie
Wil je meer weten over deze vacature? Bel dan snel met Raquel Rodriguez Cortes via 06 3933 4016 of stuur een mail naar raquel@tripledetachering.nl.
Direct solliciteren kan uiteraard ook!