24-28 uur per week. 

Start zsm voor de duur van ca 6 maanden met optie tot verlengen.

Organisatie

Aan de prachtige Noordzeekust, midden tussen de kleurrijke bollenvelden en met de randstad binnen handbereik. Daar de gemeente Noordwijk zich met 350 betrokken collega’s in voor ruim 45.000 inwoners. Voor ondernemers, verenigingen en instellingen.

De gemeente Noordwijk is in 2019 ontstaan na fusie met de gemeente Noordwijkerhout en De Zilk. Met 350 betrokken collega’s vormen we een compacte organisatie. Samen zetten we ons in voor ruim 45000 inwoners, verenigingen en ondernemers. Een ambitieuze en dynamische omgeving die nog volop in ontwikkeling is.

Functie

Noordwijk kent, net als vele andere gemeenten, een uitdaging als het gaat om realisatie, beheer en het gebruik van de beschikbare woningen in de gemeente. Om te zorgen dat de woningvoorraad toekomstbestendig is en blijft, ben jij als adviseur wonen een belangrijke schakel zowel binnen als buiten de organisatie.

Intern zorg je voor een goede afstemming, en het borgen van de verschillende beleidsdoelen als het gaat om sociale huur, goedkope koop en middelhuur. Ook sta je aan de lat als het gaat om het signaleren van kansen bijvoorbeeld rondom subsidies en de verantwoording daarvan.

Extern fungeer ja als accounthouder richting de woningbouwcorporaties, Stek en Padua, en houd je de regie op de prestatieafspraken, zorg je voor regionale afstemming en neem je deel aan de bouwtafel samen met de verschillende partners en stakeholders. Ook zorg je ervoor dat de prestatieafspraken meerjarig worden vastgelegd en ben je de verbindende schakel tussen de buitenwereld en de interne organisatie en het bestuur.

Je gaat doen waar je goed in bent. Namelijk het adviseren bij vraagstukken en beleid op het gebied van wonen. Daarbij zorg je voor afstemming en samenhang op het gebied van beleidsnota’s, woningbouwcorporaties en ruimtelijke projecten.

Als adviseur wonen ben je verantwoordelijk voor het opstellen van beleidstukken en nauw betrokken bij de uitvoeringsvraagstukken die daaruit voortkomen. Je adviseert, regisseert en stemt af met je collega’s van het team wonen, de collega’s bij projectontwikkeling en die van ruimtelijke ordening. Dit allemaal om te komen tot beleid dat haalbaar en uitvoerbaar is. In het verlengde daarvan zorg je dat ook de afstemming met de woningbouwcorporaties en het gemeentebestuur goed verloopt om zo te komen tot prestatieafspraken die bijdragen aan de realisatie van de woon- zorgvisie Noordwijk.

Functie-eisen

  • Enthousiasme voor je vak!
  • Minimaal een afgeronde opleiding op HBO niveau in de richting van bestuurskunde, sociale geografie, planologie op bachelor niveau.
  • Minimaal 3 jaar ervaring in een soortgelijke functie bij een gemeente of vergelijkbaar
  • Kennis van de wet- en regelgeving rondom wonen en volkshuisvesting. 
  • Je bent analytisch sterk, in staat om integraal te denken, boven de vakgebieden en belangen uit te stijgen en dwarsverbanden te leggen met ontwikkelingen binnen de gemeente of de regio.

Aanbod

  • Een aantrekkelijk salaris (afhankelijk van je ervaring) conform de Cao Gemeenten en goede secundaire arbeidsvoorwaarden.
  • Ontwikkeling, persoonlijke begeleiding en opdrachtmanagement.
  • Reiskostenvergoeding van €0,23 per kilometer.
  • Een netwerk van enthousiaste professionals binnen het fysieke domein en overlappende passie binnen het werkveld.
  • Deze opdracht is ook op ZZP basis in te vullen.

Sollicitatie

Wil je meer weten over deze vacature? Bel dan snel met Frans Kenter via 06 3417 0422 of stuur een mail naar frans@tripledetachering.nl.

Direct solliciteren kan uiteraard ook!