36 uur per week. 

Start medio november, een periode van in eerste instantie een jaar met optie tot verlengen.

Organisatie

De skyline van Rotterdam. De diversiteit aan bedrijven en publieke instellingen. De bereikbaarheid van stad en regio. De internationale handelsgeest, ondernemerskracht, ambitie en daadkracht. Het zijn allemaal voorbeelden van hoe Stadsontwikkeling samenwerkt met bewoners en ondernemers aan de voorspoed van de stad. Sinds 2016 is daar een extra opgave bijgekomen en dat is ‘groene groei’: vooruitgang die klimaatvriendelijker, beter voor het milieu en op een circulaire gedachte gebouwd is.

De afdeling Bouw- en Woningtoezicht is verantwoordelijk voor het verlenen van en toezicht houden op diverse vergunningen. Het belangrijkste werkproces betreft de vergunningen op basis van de Wet Algemene Bepalingen Omgevingsvergunning (WABO) voor de onderdelen bouwen, slopen en asbest. De afdeling is ook procesmatig verantwoordelijk (niet inhoudelijk) voor de besluiten over de overige aangevraagde omgevingsvergunningen. Dit betreft vooral de vergunningen en meldingen voor milieu, gebruik, kap en inrit. Daarnaast worden overige vergunningen verleend zoals splitsing, onttrekking, standplaats, promotie en vergunningen op basis van de Leegstandswet. In alle werkprocessen wordt de klant centraal gesteld. 

Het motto van de afdeling is “Vergunning in 1 dag”. Hierdoor is het accent in werkzaamheden verlegt van het toetsen en controleren na ontvangst van de aanvraag naar het leveren van advies op de inhoud en het proces voordat een aanvraag is ingediend. Daarmee is de afdeling veel meer onderdeel geworden van de andere werkprocessen binnen Stadsontwikkeling. Om deze taken te verrichten wordt gebruik gemaakt van de expertise die bij de verschillende specialisten op de afdeling aanwezig is. De afdeling werkt volledig digitaal.

Functie

Binnen het team Juridische Zaken zijn wij voor het subteam Omgevingsplan op zoek naar een jurist die bijdraagt aan de omzetting van de bestemmingsplannen naar een Omgevingsplan. Daarnaast fungeert de jurist als aanspreekpunt voor alle juridische vraagstukken binnen de afdeling over de Omgevingswet en het Omgevingsplan. Wij zijn een grote gemeente. De grootte van de gemeente brengt de nodige inhoudelijke complexiteit met zich mee. In jouw rol betekent dit vooral dynamiek en uitdaging. De dynamiek zie je onder andere terug in het proces en in je werkzaamheden. De uitdaging zit in je creativiteit bij het zoeken naar het juridisch toelaatbare. Wij kennen een pragmatische werkwijze. Dus “ja, mits” in plaats van “nee, tenzij”. Elke dag is anders, maar je werk bestaat in ieder geval uit:

  • Het adviseren van collega’s van het cluster Stadsontwikkeling ten aanzien van de Omgevingswet in relatie tot het Omgevingsplan.
  • Het schrijven van Omgevingsplanregels en een algemene toelichting van het Omgevingsplan.
  • Het begeleiden van wijzigingen van het omgevingsplan, zowel inhoudelijk als procedureel vanaf de start van een procedure tot aan de vaststelling van de wijziging.
  • Het waarborgen van de cultuurhistorische verkenning.
  • Het afstemmen beschermingsgebieden rondom (rijks) monumenten in samenwerking met het erfgoedteam.

Functie-eisen

  • Je bent in het bezit van een HBO diploma;.
  • Je hebt minimaal 1,5 jaar ervaring als planjurist in de afgelopen 5 jaar.
  • Je hebt ervaring advisering op het gebied van welstand.
  • Je hebt kennis van en ervaring met het omgevingsrecht (WABO/Omgevingswet).

Wensen:

  • Je bent in het bezit van een bachelor Ruimtelijke Ordening en Planologie.
  • Je hebt enige ervaring met het adviseren van een Welstandscommissie.
  • Je hebt ervaring opgedaan bij een gemeente met meer dan 175.000 inwoners.
  • Je hebt kennis van het zaaksysteem DIVA Bestuurlijke Besluitvorming en Oracle. 

Aanbod

  • Een aantrekkelijk salaris (afhankelijk van je ervaring) conform de Cao Gemeenten en goede secundaire arbeidsvoorwaarden.
  • De mogelijkheid om bij wederzijdse interesse na een periode van een jaar bij de gemeente in dienst te treden.
  • Ontwikkeling, persoonlijke begeleiding en opdrachtmanagement.
  • Reiskostenvergoeding van €0,23 per kilometer.
  • Een netwerk van enthousiaste professionals binnen het fysieke domein en overlappende passie binnen het werkveld.

Sollicitatie

Lijkt het je leuk om je bij ons aan te sluiten? Solliciteer dan direct!

Heb je vragen over Triple of over de vacature? Bel dan met Frans Kenter via 06 3417 0422 of stuur een mail naar frans@tripledetachering.nl