32-36 uur per week.
Start begin februari t/m eind september, met de mogelijkheid om uiteindelijk rechtstreeks bij de gemeente in dienst te treden.
Organisatie
De gemeente Pijnacker-Nootdorp is een groeigemeente, de komende jaren neemt het inwoneraantal toe van 55.000 naar 65.000. We werken de komende jaren aan grote projecten op het gebied van woningbouw, bedrijventerreinen, infrastructuur, voorzieningen, natuur en recreatie. Het ondernemersklimaat wordt gekenmerkt door innovatieve ondernemers die vooruitlopen op het gebied van warmtetransitie en duurzaamheid. Wonen in Pijnacker-Nootdorp is aantrekkelijk vanwege de goede voorzieningen en de prettige ligging in het groen met uitstekende verbindingen naar Den Haag en Rotterdam.
De ambtelijke organisatie bestaat uit circa 400 medewerkers. De organisatiecultuur kenmerkt zich door een informeel karakter, vertrouwen en veel ruimte voor eigen inbreng en ontwikkeling. Onze medewerkers voelen zich gewaardeerd en zijn trots op de organisatie waarvoor zij werken.
Je komt te werken bij de taakeenheid Grondzaken van de afdeling Ontwikkeling. De afdeling bestaat daarnaast uit de taakvelden Projectmanagement, Civiel, Stedenbouw en Ondersteuning, Planeconomie en accountmanagement Economie.
Functie
De gemeente is voor de afdeling Ontwikkeling op zoek naar een junior jurist grondzaken/vastgoed. Wij hebben momenteel een openstaande vacature op deze functie. Wij hebben voorkeur voor een deta-vast constructie.
De werkzaamheden bestaan vooral uit:
- Het tot stand brengen van (eenvoudige) intentie- en anterieure overeenkomsten met particuliere initiatiefnemers.
- Het tot stand brengen van (eenvoudige) aankoop-, verkoop-, huur- en erfpachtovereenkomsten.
- Het vestigen van zakelijke rechten.
- Het afhandelen van grondtransacties voortkomend uit gebieds-/projectontwikkeling, de uitvoering van het volkshuisvestingsbeleid en in opdracht van wijkzaken.
- Het (administratief juridisch) ondersteunen van senior juristen.
Andere werkzaamheden zijn:
- Ondersteuning bieden aan projectteams, waarbij de juridische- en vastgoedbelangen worden behartigd.
- Ondersteuning bieden bij overleggen en onderhandelingen met grondeigenaren, marktpartijen en woningcorporaties.
- Controle op de naleving van overeenkomsten.
- Het grondbeleid instrumentarium uitdragen.
- Het adviseren over nieuwe en wijzigingen van relevante wet- en regelgeving en het bevorderen van kennisontwikkeling op de afdeling.
Functie-eisen
- Minimaal een afgeronde hbo bachelor Rechten opleiding.
- Aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar als jurist.
En bij voorkeur:
- Minimaal 1 opdracht uitgevoerd als jurist/juridisch adviseur bij of voor een gemeente.
- Aantoonbare werkervaring als jurist/juridisch adviseur grondzaken/vastgoed en erfpacht.
- Aantoonbare werkervaring binnen een projectteam binnen een ruimtelijke opgave.
Aanbod
- Een aantrekkelijk salaris (afhankelijk van je ervaring) in schaal 9 van de Cao Gemeenten en goede secundaire arbeidsvoorwaarden.
- De mogelijkheid om, bij wederzijdse tevredenheid, na een inhuurperiode bij de gemeente in dienst te treden.
- Ontwikkeling, persoonlijke begeleiding en opdrachtmanagement.
- Reiskostenvergoeding van €0,23 per kilometer.
- Een netwerk van enthousiaste professionals binnen het fysieke domein en overlappende passie binnen het werkveld.
Sollicitatie
Lijkt het je leuk om je bij ons aan te sluiten? Solliciteer dan direct!
Op het moment dat we je sollicitatie binnen krijgen zullen we telefonisch contact opnemen om de sollicitatieprocedure een vervolg te geven. Als we beide enthousiast zijn zullen we je uitnodigen voor een gesprek op het hoofdkantoor om je beter te leren kennen. Tot slot volgt er een gesprek bij de gemeente.
Heb je vragen over Triple of over de vacature? Bel dan met Frans Kenter via 06 3417 0422 of stuur een mail naar frans@tripledetachering.nl