24-36 uur per week. 

Start medio maart voor een periode van in ieder geval 6 maanden, met optie tot verlengen.

Organisatie

De Westfriese gemeente Medemblik heeft ruim 45.000 inwoners en 450 medewerkers. De gemeente ligt in een mooie, landelijke omgeving aan het IJsselmeer en bestaat uit 17 kernen met gezellige centra. Door de ligging aan het IJsselmeer is een groot deel van de gemeente toeristisch aantrekkelijk en het stadje zelf staat bekend om haar watersportcentrum. Het gemeentehuis staat in Wognum aan de A7 en is uitstekend bereikbaar. Vanuit Amsterdam ben je zo in Wognum en een groot voordeel van werken in Wognum is het gebrek aan files. De organisatie kenmerkt zich door een nuchtere, open en informele werksfeer, staat dicht bij de inwoners en investeert volop in de toekomst. Duurzaamheid staat hoog op de gemeentelijke agenda en de ambitie is groot: Medemblik wil in 2040 een klimaatneutrale gemeente zijn.

Functie

Voor de gemeente Medemblik zijn we op zoek naar een teamleider beheer en onderhoud. Het team zet zich in voor wegen, water, groen, speeltoestellen, gebouwen en kunstwerken. Voor deze rol is ruime ervaring met leidinggeven aan een gemeentelijk team een belangrijk aspect. Meer informatie over de werkzaamheden:

Leidinggeven

  1. Geeft leiding aan een team binnen één van de vier afdelingen en stuurt de dagelijkse processen aan.
  2. Is P-verantwoordelijke voor het team (de eindverantwoordelijkheid voor personele aangelegenheden is belegd bij de strategisch manager) voor de dagelijkse gang van zaken en schaalt op zodra er zaken voorkomen die buiten de dagelijkse gang van zaken om gaan. De P-taken bestaan onder andere uit het voeren van gesprekken (aangaande werkverdeling, ziekteverzuim, prestaties, functioneren etc.), het sturen op samenwerking en professionalisering en het sturen op het behalen van de teamdoelen.
  3. Is budgethouder voor het team.
  4. Heeft een signalerende en adviserende rol richting de strategisch manager over het reilen en zeilen van het team.
  5. Treedt op als spreekbuis namens het hoger management richting het team en desbetreffende stakeholders.

Beleid en advies

  1. Levert een bijdrage aan de ontwikkeling van het Beheer en Onderhoud-beleid.
  2. Adviseert de strategisch manager en andere teamleiders over vraagstukken die het organisatieonderdeel overstijgen vanuit het eigen aandachtsgebied.
  3. Behandelt de meest complexe Beheer en Onderhoud-vraagstukken en adviseert hierin.
  4. Volgt en evalueert ontwikkelingen, verricht onderzoek en maakt hiervan een vertaling naar beleidsvoorstellen en notities.
  5. Ontwikkelt strategisch/tactisch beleid op het gebied van beheer, onderhoud, verkeer en vervoer en geeft hier uitvoering aan.

Functie-eisen

  • Minimaal HBO opleiding, bij voorkeur in de richting ruimte of fysiek domein.
  • Kennis en kunde op het gebied van beheer en onderhoud.
  • Kennis van richtlijnen voor wegen, water, groen, speeltoestellen, gebouwen, kunstwerken.
  • Ruime ervaring met leidinggeven aan een gemeentelijk team.
  • Competenties: Verbinder, doener, draagvalk creëren, geeft overzicht aan team, rust brengen.

Aanbod

  • Een aantrekkelijk salaris (afhankelijk van je ervaring) conform de Cao Gemeenten en goede secundaire arbeidsvoorwaarden.
  • Ontwikkeling, persoonlijke begeleiding en opdrachtmanagement.
  • Reiskostenvergoeding van €0,23 per kilometer.
  • Een netwerk van enthousiaste professionals binnen het fysieke domein en overlappende passie binnen het werkveld.

Sollicitatie

Wil je meer weten over deze vacature? Bel dan snel met Frank Boland via 06 3449 2780 of stuur een mail naar frank@tripledetachering.nl.

Direct solliciteren kan uiteraard ook